lördag 18 juli 2015

Min "Veganska" vardag

Jag har nog, som många andra, problem med att hålla mig till vegankost i vardagen. Detta beror inte på att jag inte vill äta helt "Veganskt", det beror på att jag finner det svårt att alltid göra det i den livssituation som jag nu befinner mig i. Jag tog nämligen studenten för lite mer än en månad sedan, bor hemma hos mina föräldrar och har för tillfället varken råd med att flytta ut eller köpa all min mat själv. Jag känner också att det skulle vara för mycket av mig att be mina föräldrar, som förövrigt följer den "traditionella" svenska dieten fylld med animaliska inslag, att finansiera min nya "obsession". Sen så kanske jag inte är tillräckligt övertygad för att påbörja min lilla "revolution" på full skalla ännu...

Jag har dock börjat äta "Veganskt" till frukost och lunch när jag är hemma och kan bestämma själv!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar