söndag 19 juli 2015

Bigger Stronger Faster

När man talar om kost och träning så är det svårt att inte nämna kosttillskott, men det är dagens samtalsämne. Dagens samtalsämne handlar om något som ganska ofta kommer upp när man pratar om kosttillskott i samband med träning, nämligen steroider.

Det första jag vill klargöra är att jag har aldrig och kommer aldrig använda steroider, vilket är lätt för mig att säga eftersom jag inte utövar någon sport för tillfället och om jag i framtiden gör det så kommer det ytterst osannolikt vara på elitnivå. Med det sagt vill jag också klargöra att jag förstår varför någon skulle kunna tänkas ta steroider i en situation där det krävs för individens och individens familjs försörjning.

Jag tänkte dock inte göra ett långt inlägg om steroider och mina åsikter i ämnet, utan enbart rekommendera en väldigt intressant dokumentär som handlar om just steroider i samband med amerikansk och internationell idrott. Så här är den; "Bigger Stronger Faster"  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar